Vedno večji del naših življenj se odvija na spletu, zato narašča tudi pomen varnosti in zanesljivega potrjevanja identitete. Udobje spletnega bančništva, oddajanja različnih obrazcev, nakupovanja in ostalih spletnih opravil, s seboj prinaša tudi najrazličnejša tveganja. Kako na spletu dokazati, da ste res vi tisti, ki želite odpreti nov račun, dostopati do svojih financ v spletni banki ali opraviti spletno plačilo?

V nadaljevanju boste lahko izvedeli več o biometrični identifikaciji ter spoznali tudi ostale načine identifikacije v svetu digitalnega bančništva.

Mobilna hisica

3-D Secure spletno plačevanje

V zadnjih letih lahko spremljamo hitro rast števila mobilnih in spletnih plačil. V izogib tveganjem in zlorab so pri 3-D Secure spletnih nakupih vzpostavljeni dodatni varnostni mehanizmi, saj je pri vsakem nakupu zahtevana močna avtentikacija. Slednje pomeni, da se identiteta plačnika ob izvedbi plačila preko spleta potrdi z vsaj dvema od treh elementov:

  • nekaj kar veste (geslo, PIN koda, odgovor na varnostni vprašanje),
  • nekaj kar imate (pametni telefon ali druga mobilna naprava),
  • nekaj kar ste (biometrični podatki, kot so prstni odtis ali obraz).

Za potrditev 3D Secure spletnih plačil in nakupov je zahtevana prijava v aplikacijo mobilne banke, nato pa uporaba PIN kode ali prepoznave prstnega odtisa oziroma prepoznave obraza.

Dostop do Online banke in Mobilne banke GO!

V Online ali mobilni banki je dandanes možno opraviti veliko obveznosti, ki so še nedolgo nazaj zahtevale fizični obisk poslovalnice. V Online banko lahko vstopite s katerekoli naprave, ki ima povezavo z internetom, preverjanje identitete pa je pri tem bistvenega pomena, zato se pri vsakem vstopu izvede dvostopenjska identifikacija.

V aplikacijo Mobilna banka GO! lahko vstopite tudi s pomočjo biometrične identifikacije, ki jo izvede vaša mobilna naprava. Identifikacija s prstnim odtisom ali prepoznavo obraza je pri vstopu v Online banko možna, če uporabljate mobilni žeton. Najprej se s prstnim odtisom ali prepoznavo obraza prijavite v mobilni žeton, nato pa lahko ustvarite geslo za:

  • prijavo v Online banko,
  • podpis plačil,
  • podpis vlog in dokumentov.*

*Zraven obeh omenjenih načinov biometrične identifikacije je zmeraj določena tudi PIN koda za alternativni vstop v mobilni žeton.

*Možnost podpisa in vstopa s prstnim odtisom ali prepoznavo obraza lahko vključite le, če ima vaš pametni telefon bralnik prstnih odtisov oziroma funkcijo prepoznave obraza in imate v nastavitvah telefona shranjen svojo biometrično identifikacijo (prstni odtis ali prepoznavo obraza).

Ponovna identifikacija in odgovor na varnostno vprašanje

Ponovno identifikacijo z odgovorom na predhodno izbrano varnostno vprašanje je potrebno izvesti v primeru zaklepa mobilnega žetona in/ali pozabljenega gesla PIN. V primeru pozabljenega PIN je treba aplikacijo Mobilna banka GO! tudi odstraniti, ponovno prenesti in aktivirati z aktivacijsko kodo. To lahko s pomočjo agenta v klicnem centru storite tudi iz udobja lastnega doma.

Ob nastavitvi varnostnega vprašanja izberite tistega, na katerega:

  • boste znali odgovoriti tudi čez več mesecev ali let,
  • poznate odgovor le vi,
  • lahko odgovorite s preprostim, natančnim in nedvoumnim odgovorom.

Odprtje bančnega računa brez obiska banke

Potrditev identitete je pomemben varnostni element pri odprtju računa, tudi ko račun odpirate brez fizičnega obiska banke. Svojo istovetnost lahko dokažete tudi s pomočjo postopka video identifikacije.

Danes lahko odprete bančni račun kar prek spleta brez obiska banke, in sicer na podlagi identifikacije s pomočjo videoklica. V ta namen potrebujete spletno kamero z mikrofonom in zvočniki, telefon in osebni dokument. V postopku spletnega odprtja računa se najprej registrirate v sistem, nato pa s pomočjo videoklica in osebnega razgovora z zunanjim pogodbenim izvajalcem ter potrditvenih gesel prek storitve SMS potrdite svojo istovetnost.

 

Več o odpiranju računa na spletu

VEČ